!!!Varování!!!

Politické okénko.

Politice nerozumím.

Pouze podléhám mainstreamu.

A taky motám kampaně do komunálek s kampaní do Senátu.

!!!Konec varování!!!

 

Komunálky se blíží. To bych si všimla, i kdybych nebyla ve volební komisi. Občan je masírován ze všech stran - noviny, blogy, rádio, televize, billboardy, letáky ve schránce, poznámky v kázání... je to prostě všude. A to zbývá ještě čtrnáct dní.

Koukám, čtu, poslouchám - a tak nějak jsem si všimla, jak se kdo obul do kampaně.

 

V Brně všechny válcuje KDU-ČSL, a to zcela s přehledem. S kampaní začali vcelku brzo a poslední týden ji stupňují - více plakátů, více letáků. Na billboardech podchycená citlivá témata jednotlivých čtvrtí (nedostatek místa ve školkách kupříkladu), známé tváře ze sousedství - kdyby se volby vyhrávaly kampaní, má to KDU v kapse. Mě osobně se líbí i to, že se vykašlali na nějaké billboardové freestyly (když si vzpomenu na ty slunečnicové plakáty, ech). Na druhou stranu - tohle se mi zdá už trochu kýčovité. Ačkoliv jako plán na získání prvovoličů (z BiGy kupříkladu) je to dobré.

Hned za KDU je Onderka, současný brněnský primátor. Vsadil na barevné plakáty, které vykládají, jak se máme v Brně dobře. Je mi ale líto jeho PR specialistů - do kampaně určitě nacpali spoustu peněz, je v ní zainteresována spousta lidí a pan primátor si přijde na focení po flámu, se zarudlýma očima a s několikadenním neupraveným strništěm. Navíc se na většině plakátů tváří jako hodný strýček, co čeká v parku na dětičky. Pardon, ale na tom jsme se shodli i s lidmi, kteří pro něj v posledních volbách hlasovali. 

Velmi nesmělá je ódéeska. Možná, že ještě něco vypustí, ale to málo, co jsem viděla, není zrovna vyvedené. A to hlavně díky tomuhle pánovi. Já vím, že nikdo nemůže za to, jak vypadá, ale na těch plakátech, které jsem s ním viděla, mu to opravdu nelichotí. Na druhou stranu vypustili do světa tohle video - nepůsobí volebně, ale je volební. Napoprvé na mě docela zapůsobilo. Pak jsem si uvědomila jeho prvoplánovitost (nespisovná mluva, hlášky rádoby situované do Brna, sexy blondýna a vytrollení revizora) a s pokrčením ramen ho vypnula. Plus tedy, pánové z PR, my nejsme Brňané. My jsme Brňáci.

Na mladé zfejsbukované působí hnutí Žít Brno. Na FB je mám v odběru, takže pro mě osobně je to nejmasivnější kampaň. Je jasné, že se snaží nabrat hlavně mladé a myslím, že se to i daří. Především upomínají na nesplněné volební sliby, na absurdity dějící se v Brně a přestože je to vlastně taky vcelku prvoplánové, mohlo by to mít úspěch. Uvidíme po volbách. Jisté je, že něco už dokázali. Kdyby jen tohle. Hollan asi primátorem nebude, ale stačí, když to rozvíří vody Príglu. A to bych řekla, že rozvíří.

KSČM kampani moc nedalo. Nemusí. Jejich voliči mají datum voleb červeně v diářích a přijdou. Všichni. 

 

Jak to dopadne v jednotlivých městských částech, to nevím. Po strašlivé absurditě komárovské radnice jsem se dostala do Líšně, kde vedení radnice (ČSSD) velmi úzce spolupracuje s farností. Paradoxní? Ani ne, prostě přizpůsobení se situaci.

Popravdě, jak to dopadne v Líšni mě úplně za srdce nebere. Sice ze sebe dělám patriotskou rychlokvašku, ale abych se stala pořádným líšňákem, ještě to bude pár let trvat, to se nedá stihnout za půl roku.

Kdepak, osud Líšně mi nervy nerve. Tady se asi žádné převratné změny nechystají.

Ale co Brno?

Jestlipak ten neoholený chlap z plakátů začal lézt na nervy i jeho voličům?

 

To je to, co mě zajímá!