Včera jsem se na nádraží postavila na ostrůvek a čekala na dvojku. Poslouchám si tak muziku, rozhlížím se - a najednou, ó hrůzo! vedle mě stojí nějaký olbřímí chlapík a vystrkuje na mě prostředníček. Teprve za dva takty Bittersweet mi došlo, že je to reklama. Za další dva jsem se v ní zorientovala a čekal mě další šok - z reklamního panelu na mě kouká můj vlastní obličej. Asi jsem byla unavená, protože mi opět chvilku trvalo, než jsem si uvědomila, že se jedná o zrcadlo. Vážně jsem chvilku přemýšlela, který chudák chodí po světě s mým obličejem.

Jala jsem se onu reklamu studovat pozorněji. Kromě týpka s prostředníčkem, jenž byl prezentován jako kreaktivec jakési firmy, jsem objevila, že na zrcadle jsou přilepené brýle, totiž jejich obrys. Záhy mi došlo, jak je to myšleno - že si má (brýle nemající) člověk vyzkoušet, jak by mu tento model seknul. Jenže (což mi moc nešlo na rozum) - počítá snad firemní strategie této optiky (ano, byla to reklama na optiku, ne na nový vulgárně laděný film s názvem Fuck off!) s tím, že každý, kdo nemá brýle, je potřebuje tak nutně, že se nechá zlákat zrcadlem a zmiňovaným kreativcem a poběží si je hned koupit? Asi jsem reklamně negramotná, ale - nepochopila jsem ji zkrátka. Zrcadlo samo o sobě bych brala, ačkoliv bych už na něj nelepila ty brýle - byly v takovém měřítku, že by se člověk musel přiklonit až ke sklu reklamního panelu, kdyby se v nich toužil vidět.

Ale, to mi vysvětlete - proč na reklamu na optiku dávají neurvalého kreativce se sexy pohledem, který nám svým gestem dává najevo, co si o nás myslí? Copak to dává smysl? Jistě, na brýle asi není nejjednodušší vytvořit poutavou reklamu, ale proč do ní strkat obhroublá gesta přes půl plakátu?

Když už to musí být přisprostlé, tak aspoň trochu k smíchu:

http://www.blbosti.cz/videa/reklama-na-bryle.html

//www.youtube.com/watch?v=0XMSMcXYD_A

Já vím, bavíme se o plakátě a o reklamním spotu.

Ale i obrázek může mít lepší nápad, než prostředníček up.

http://www.worn.cz/public/files/00c/12007-372812-Slunecni-bryle-Alexander-McQueen-003-large.jpg

http://www.artodox.eu/components/com_joomgallery/img_pictures/fotografie_10/2852_20120206_1468094030.jpg

Nevím, co nám chtěl onou šokující reklamou autor říci kromě toho, že si můžeme ******. Jedno ale vím. Do takto prezentované optiky bych si určitě pro brýle nešla už z principu. Asi bych se tam pořád bála, kdy se tam zjeví nějaký kreativec a pošle mě...